Fashion

Noutăți în modă de damă în 2020. Ce nu se poartă în 2020 în materie de modă? Trenduri și articole vestimentare la modă în 2020

Noutati in moda de dama in 2020

Interesul pentru felul în care ne îmbrăcăm, fascinaţia pentru ţinutele pe care le etalăm în public şi, mai ales, pentru felul în care acestea ne reprezintă au făcut dintotdeauna parte din preocupările constante ale omenirii, fie ele în materie de modă masculină sau modă de damă. Ceea ce se înţelege astăzi prin modă nu mai coincide cu ceea ce se înţelegea acum câteva secole şi chiar acum câteva decenii. Însă, în pofida tuturor schimbărilor pe care moda le-a înregistrat de-a lungul timpului, aceasta conservă încă acelaşi raport dintre codurile sociale ale fiecărei comunităţi şi aportul creativ al designerilor, chiar dacă în ponderi diferite.

 

 

Spre deosebire de societăţile mai vechi în care vestimentaţia era mai mult un instrument de codare al statutului social şi al apartenenţei la o anumită cultură, societatea contemporană a destrămat în mare parte aceste graniţe stricte, făcând tot mai mult loc libertăţii de creaţie. Aşa că odată cu semnificativa contirbuţie a saloanelor pariziene moda s-a lansant pe un trend ascendant în materie de inovaţie care se continuă şi astăzi şi care face ca “a fi la modă” să înseamnă mai degrabă destrămarea convenţiilor decât alinierea la acestea.

 

 

 Ce haine sunt la modă? – Noutăți 2020 în modă de damă

 

 

Chiar dacă libertatea de creaţie este, poate, cel mai apreciat şi prezent ingredient în ceea ce priveşte moda contemporană, parametrii estetici sunt încă cei care îi defines limitele. Inovaţia este în ziua de astăzi un atribut important, chiar indispensabil, pentru tot ceea ce înseamnă modă, însă limitele acesteia sunt dictate tot de criteriile perpetue ale armoniei sau eleganţei. Şi mai ales în materie de modă de damă.

 

 

Moda feminină, poate mai mult decât cea masculină, a fost dintotdeana tributară eleganţei şi bunului gust, indifferent de modalităţile artistice în care şi-a găsit expresia. Niciodată vestimentaţia de damă nu a rennţat la calea “eternului feminin” pentru a-şi manifesta farmacele, indifferent de inovaţiile designerilor. Aşa că atunci când vrem să aflăm ce mai este la modă în materie de modă de damă, câteva direcţii rămân universal valabile, aplicându-se celor mai multe dintre pisele vestimentare de damă, de la rochii, fuste, taioare sau chiar pantaloni şi, implicit, ţinutelor pe care le dscriu acestea.

 

 

Alegerea unei ţinute la modă trebuie, aşadar, să respecte pe de o parte specificul postmodern al societăţii contemporane, dar şi virtuţiile perene ale bunului gust. Aşa că atunci când vă doriţi să afişaţi o ţinută modernă trebuie să aveţi în vedere ca acesta să nu fie nici desuetă, dar nici avangardistă până la pierderea oricăror calităţi şi repere estetice. Combinaţia elementelor clasice cu cele moderne poate fi o reţetă de succes pentru o ţinută la modă atâta timp cât raportul dintre acestea este unul armonios şi echilibrat. În funcţie de scopul căreia i se adresează ţinuta, aceasta poate recurge la piese vestimentare dintre cele mai clasice atâta timp cât sunt reinterpretate în manieră modernă sau dimpotrivă, la piese moderne dar care respectă dezideratele nemuritorului bun gust.

 

 

Aşadar puteţi alege o croială clasică pentru o rochie, dar pentru a-i da un aer modern care să vă plaseze în trendurile actuale, este indicat ca aceasta să aducă şi un aport semnificativ în materie de ingeniozitate, dacă se poate discretă. O croială tip taior care să vă evidenţieze formele şi să vă confere eleganţă şi senzualitate poate să spargă convenţiile clasice prin terminaţii asimetrice sau imprimeuri neaşteptate, cum ar fi tandemul dintre reprezentările plastice şi cele grafice. Sau, la fel de bine, printr-o accesorizare personalizată care să o scoată din anonimat. Iar acest lucru este valabil indiferent dacă alegeţi varianta ultrafeminină sau una, dimpotrivă, un look mai masculin. Pentru că cel mai important lucru pentru o ţinută la modă este maniera în care reinterpretem fiecare piesă vestimentară în acord pe de o parte cu noile trenduri, dar şi propria personalitate.

 

 

De unde vin trendurile la modă?

 

 

De regulă, promotorii trendurilor în vogă sunt designerii marilor case de modă. Aceştia sunt cei care dau tonul şi direcţia vestimentară pentru un anumit sezon. Ei legitimeză, de regulă, combinaţiile vestimentare pe care le putem purta de-a lungul unei perioade, culorile care să ne definească ţinuta şi inovaţiile în trend, de la micile detalii surprinzătoare până la mixurile cele mai ingenioase în materie de texturi, culori, accesorii şi chiar stiluri. Aşa că o bună modalitate de a afla ce se poartă un anumit sezon şi, implicit, ce anume se poartă în materie de modă de damă poate fi urmărirea periodică a acestor propuneri care vor influenţa, inevitabil, întrega piaţă de fashion. Pentru că mixurile şi combinaţiile spectaculose şi inedite pe care le propun periodic aceştia se vor regăsi şi în colecţiile ready to wear. Chiar dacă de foarte multe ori noile direcţii vestimentare sunt trasate în cadrul prezentărilor haute couture, aceste părăsesc de cele mai multe ori podiumul pentru a fi recuperate de colecţiile de haine standardizate.

 

 

Succesul unei prezentări de modă este, de multe ori, trambulina de lansare a noilor trenduri care vor defini colecţiile unui sezon. De exemplu, un joc suprinzător între transparenţă şi opacitate pe care îl foloseşte un designer de marcă pentru a-şi seduce publicul feminin, dacă acesta îşi atinge scopul va fi preluat şi de producţia de masă în care chiar va prolifera în foarte multe forme. Iar ceea ce pe podium apare ca o idee unică, gândită într-o anumită formă se va răspândi în nenumărate interpretări şi reinterpretări în colecţiile standard, dând un suflu nou întregii industrii de fashion. Şi totodată propriei dumneavostră garderobe.

 

 

Cum aflăm ce este la modă?

 

 

Succesul unor astfel de colecţii, iniţial unicate, care sunt prezentate pe marile podiumuri ale lumii nu numai că anunţă trendul sezonului, dar poate fi şi un indicator extrem de precis pentru alegerea hainelor la modă. Cu atât mai mult cu cât nu numai că mediatizarea acestora este extrem de prezentă, dar şi cronicile de fashion se bucură de o mare răspândire. Deopotrivă în spaţiul virtual, dar şi în spaţiul fizic al revistelor de specialitate. Consultându-le putem relativ uşor să sesizăm liniile directoare după care să ne ghidăm în alegerile nostre chiar dacă nu ne alegem hainele de pe marile podiumuri de modă. Important este să extregem din ceea ce oferă acestea direcţiile pe care le propun şi să le integrăm în propriile ţinute. Evident, achiziţionând piesele vestimentere care merg în aceeaşi direcţie.

 

 

Dacă o anumită casă de modă propune o reinterpretare a celebrei little black dress sau o combinaţie inedită de texturi şi materiale care stărneşte furori, atunci, cu siguranţă, toate aceste inovaţii vor fi reluate în colecţiile de haine ready to wear şi puse la dispoziţia publicului larg într-o formă sau alta. Şi chiar şi acolo unde acest lucru nu se întâmplă pe scară largă, important este că direcţia a fost lansată şi poate inspira ţinutele fiecărei iubitoare de modă de damă. Odată ce sursele de inspiraţie există şi, implicit, criteriile care definesc trendurile la modă, realizarea unor ţinute actuale şi în vogă pot fi destul de uşor realizate de toţi cei care urmăresc acest lucru. Indiferent pentru ce stil, sau chiar stiluri, optează.

 

 

Iar pentru că schimbarea este una dintre caracteristicile modei actuale, reactializarea şi împrospătarea periodică a garderobei este şi ea o condiţie de bază pentru a ne asigura actualitatea ţinutei şi, deci, o apariţie la modă.

 

 

De ce ne place să ne îmbrăcăm la modă?

 

 

Într-o măsură sau alta nimeni nu este indiferent la modă şi, cu atât mai mult, la moda de damă. Absolut nimeni nu ar ieşi azi pe stradă purtând frac şi joben din secolul XIX sau crinolină, în afară, cel mult, de cei extrem de excentrici care, de multe ori, poartă şi ei reinterpretări ale acestor piese. Într-o formă sau alta, fiecare dintre noi îşi adaptează ţinuta la vremurile pe care le trăieşte, iar măsura în care reuşim atrage după sine nu numai eticheta de „la modă” sau nu, dar şi o anumită dispoziţie care ne face să ne simţim bine. Pe de o parte datorită sentimentului de apartenenţă care ne face să simţim că facem parte din lumea în care trăim, iar pe de alta datorită aprecierilor de care ne bucurăm.

 

 

Pentru că o ţinută reuşită nu are cum să nu atragă nu numai privirile celor din jur, dar şi laudele acestora. Plus că o ţinută la modă poate spune foarte multe depre stilul, eleganţa, personalitatea şi rafinamentul unei persoane. A fi la modă nu înseamnă doar o integrare a ţinutei în trendurile curente ci poate însemna mult mai mult. Anume o permanantă declaraţie pe care o facem despre noi înşine.

 

 

Hainele au avut dintotdeauna acestă componentă simbolică prin care era comunicat statutul unei anumite persoane, valorile sale, apartenenţa sa culturală şi rafinamentul care îl caracteriza. Iar această încărcătură simbolică a hainelor nu a dispărut nici în ziua de astăzi în în pofida libertăţii de creaţie de care dispun astăzi colecţiile de haine. Iar acest lucru este chiar unul dintre motivele pentru care ne place să fim la modă, indiferent de polivalenţa acestui termen şi de formele pe care le poate îmbrăca acest fenomen. Optând pentru o ţinută la modă, optăm de fapt pentru a face o declaraţi publică despre ceea ce ne reprezintă. Ţinuta poate fi un adevărat statement despre propria noastră persoană, iar acestă expunere nu are cum să nu ne facă plăcere în special atunci când primim aprobarea celor din jur, fie ea sub forma complimentelor sau a admiraţiei.

 

 

Ce este moda rapidă și cum influențează ea moda de damă?

 

 

Moda rapidă sau fast fashion se referă la fenomenul deplasării rapide a propunerilor vestimentare de pe podiumurile de modă internaţionale în magazinele comerciale şi, implicit, către purtarea curentă prin care se consolidează un anumit trend. În săptămâna modei, cunoscută internaţional sub numele de fashion week, care se organizeză în fiecare primăvară şi toamnă, designerii îşi prezintă colecţiile în marile capitale ale modei, propunând noi trenduri şi totodată scoţând la vânzare noile idei în materie de modă. Iar colecţiile de haine fast fashion se bazeză tocmai pe aceste prezentări, având drept caracteristică principală rezistenţa la purtare a hainelor, aceste fiind destinate uzului comun. În acest fel consumatorul se poate bucura în cel mai rapid mod de noile trenduri şi, în plus, o poate face în mod uzual şi la casturi rezonabile. Datorită acestui concept, toţi împătimiţii de modă se pot bucura de cele mai recente creaţii prezente în lumea modei în cel mai accesibil mod.

 

 

Prin intermediul modei rapide publicul larg intră în contact direct cu ultimele inovaţii în materie de fashion, putându-se bucura de ideile celor mai renumiţi designeri într-un timp scurt şi într-o manieră foarte confortabilă şi accesibilă, anume cumpărând direct din magazinele distribuitoare. În felul acest şi datorită materialelor rezistente din care sunt confecţionate aceste ţinute, iubitorii şi iubitoarele de modă pot fi părtaşe aproape instant la toate noile creţii propuse de marii designeri. Şi se pot bucura pe termen lung de achiziile lor.

 

 

Spre deosebire de ţinutele haute couture care pot fi extrem de spectaculoase, dar dificil de achiziţionat sau de purtat în mod curent, colecţiile tip fast fashion sunt gândite de la bun început ce bunuri de consum destinat îndelungii utilizări şi tuturor buzunarelor. Tocmai pentru ca fiecare dintre noi să poată beneficia de cele mai spectaculoase şi moderne achiziţii în domeniu. Inclusiv dumneavosatră dacă alegeţi să ţineţi pasul cu vremurile şi cu direcţiile vestimentare pe care vi le propunem şi noi prin cele mai moderne colecţii de haine de damă.

 

 

Unde găsesc îmbrăcăminte de damă la modă?

 

 

A-ţi asigura resursele necesare întreţinerii unui stil vestimentar modern, spectaculos şi de bun gust totodată, poate presupune ceva efort dacă implică interminabile căutări. Sau poate fi o activitate plăcută şi deloc epuizantă dacă ştim din capul locului ce furnizori să abordăm.

 

 

În ziua de astăzi se găsesc nenumărate magazine de haine, deopotrivă online şi fizice, care ne îmbie la fiecare pas cu tot felul de combinaţii vestimentare sau articole de îmbrăcăminte dintre cele mai surprinzătoare. Însă pentru că nu întotdeauna suntem surprinşi în mod plăcut de prpunerile acestora, delimitarea unor furnizori de încredere joacă un rol important în ceea ce priveşte achiziţionarea hainelor la modă, inclusiv în ceea ce priveşte moda de damă. Sau poate tocmai în cazul acesteia datorită reprezentării uriaşe de care se bucură.

Îmbrăcăminte de damă la modă putem găsi în foarte multe magazine de specialitate, aceste întrecându-se în oferte dintre cele mai atractive, atât în mediul virtual cât şi în cel fizic. De la casele de modă deja consacrate până la cele new entry care îşi dechid ceva mai timd porţile, toate oferă oportunităţi vestimentare dintre cele mai variate. Însă aşa cum nu confundăm niciodată designerul cu, croitorul, la fel nu trebuie să confundăm nici moda cu surogatele sale atunci când ne alegem furnizorii.

Din acest motiv este bine să alegem fie producători consacraţi sau retaileri, fie magazine de haine cu adevărat specializate în ceea ce priveşte actualitatea unei ţinute şi bunul gust. Adică acele magazine în care interesul pentru tot ceea ce înseamnă modă de damă se regăseşte în fiecare dintre produsele pe care ţi le pune la dispoziţie. Tocmai pentru a vă asigura că aveţi întotdeauna ceva de spus în materie de modă, indiferent de ţinuta pentru care optaţi. Dar nu indiferent de magazinul pe care îl alegeţi.

Articole similare